Top

dr. Marco Donnarumma

Dr. Marco Donnarumma (Nemčija) je umetnik, performer, režiser in akademik, ki od začetka 2000 prepleta sodobni performans, novomedijsko umetnost in interaktivno računalniško glasbo. Manipulira s telesi, ustvarja koreografije, konstruira stroje in sklada zvoke, s čimer kombinira discipline, medije in nastajajoče tehnologije v sanjsko, čutno, brezkompromisno estetiko. V mednarodnem prostoru se je uveljavil predvsem s samostojnimi performansi, ki kljubujejo žanrskih omejitvam, odrskimi produkcijami in instalacijami, v katerih telo postane jezik preoblikovanja, ki kritično govori o ritualu, moči in tehnologiji. 7 Configurations je Donnarummov najnovejši cikel produkcij, predstav in robotskih instalacij. Le-ta secira konflikte med umetno inteligenco in politikami telesa s pomočjo človeško-strojnih koreografskih metod, namenjenih poskusom s korporealnimi in psihološkimi odnosi štirih človeških performerjev in šestimi umetnimi protezami. Leta 2019 je skupaj z Margherito Pevere in Andreo Familari ustanovil skupino performativnih umetnikov Fronte Vacuo. Njihova serija Humane Methods sestoji iz hibridnih dogodkov v živo, ki so predstavljeni kot družbeni eksperimenti, kjer človeški performerji in občinstvo, neživi organizmi in stroji, ki jih poganja umetna inteligenca, izpostavljajo nasilje današnje algoritemske družbe. Performanse v zadnjih petnajstih letih izvaja po večjih in neodvisnih kinih, koncertnih dvoranah, festivalih in muzejih po vsem svetu, nazadnje je bilo njegovo delo prikazano na Münchner Kammerspiele (Nemčija), Festival Romaeuropa (Italija), Muzej sodobne umetnosti Ming (Kitajska), Umetniški center Chronus (Kitajska), Ars Electronica (Avsatija), Haus der Kulturen der Welt (Nemčija), NRW Forum (Nemčija), Nemo Bienniale/HeK Basel (Francija), LABoral (Španija), musikprotokoll (Avstrija), CTM Festival (Nemčija), Laznia Center za sodobno umetnost (Poljska), Kontejner (Hrvaška), in mnogih drugih. Donnarumma je doktoriral iz performativnih umetnosti, računalniške obdelave podatkov in teorije telesa na Univerzi Goldsmiths v Londonu. Med letoma 2020 in 2021 je bil raziskovalec na Akademie für Theater und Digitalität v Dortmundu. Med letoma 2016–2018 je bil sodelavec na Berlin University of the Arts v partnerstvu z raziskovalnim laboratorijem neurorobotike. Financirali so ga Evropska komisija, Goethe-Institut, Berlin Senate, Fonds Darstellende Künste, Rockefeller Foundation, British Council in New Media Scotland. Njegova besedila so objavili MIT Press, Oxford University Press, Routledge, ACM in Springer.