Compiler
Čas preleta svetlobe
interaktivna intermedijska instalacija, 2021
Time of Flight/Čas preleta svetlobe (ToF) je metoda za merjenje razdalje med senzorjem in objektom, ki temelji na časovni razliki med sprožitvijo signala ter njegovim povratkom v senzor potem, ko se le-ta odbije od objekta. Kamere ToF in drugi infrardeči/ultravijolični senzorji so vse pogostejši dodatki za pametne telefone. Ustvarjajo 3D slike za prepoznavanje obrazov, ostrenje fotografij, zamegljujejo ozadja in ustvarjajo obrazne filtre, hkrati pa imajo na področjih, kot so igričarstvo, videonadzor, klasifikacija predmetov in avtomobilska industrija, še druge načine uporabe.
Ti senzorji lahko v kombinaciji z drugo strojno in programsko opremo na naše življenje vplivajo na različne načine, z različno intenzivnostjo in na različnih nivojih, pri čemer je naš odziv na le-te tako impulziven kot tudi premišljen. Včasih te senzorje na različnih napravah prelepimo, da zaščitimo svojo zasebnost, vendar naša zavestna interakcija in raven razumevanja le redko presegata takšno priložnostno interakcijo.
Senzorji gibanja Kinect, ki jih je razvil Microsoft, so, kljub svoji priljubljenosti znotraj odprtokodnih skupnosti, uradno ukinjeni; še naprej sicer ostajajo vseprisotni, a žal še bolj nedostopni kot kadarkoli doslej. Podjetje PrimeSense, ki je sprva razvilo princip delovanja z nepravilnimi infrardečimi pikčastimi vzorci, ki je poganjal Kinect, je zdaj v lasti Appla. IPhone X in kasnejši modeli v svojo sprednjo kamero vključujejo zelo podoben sistem za funkcijo odklepanja telefona s tehnologijo prepoznavanja obraza (Face ID). Drugi telefoni ponujajo tudi alternativne rešitve.
Ta interaktivna instalacija ponuja priložnost za drugačno razumevanje naših osebnih izkušenj z osebnimi napravami, kot so pametni telefoni, računalniki in igralne konzole, in sicer z dekonstrukcijo in ponovnim ovrednotenjem temeljnih procesov, ki stojijo za delovanjem strojnega vida v realnem času preko Kinecta, kar odpira nove možnosti za produktivno igranje in učenje.
Embedded below is a comparison of poitncloud scans made using the original Kinect 360 and 3 other mainstream devices with 3d scanning capabilities.
The scans are all of the same object, which is the desktop computer used to develop this installation.
The aesthetics of the scans are affected by the software available to access the data produced by each device, and focal range of the lens. We have tried to apply as little processing as possible, showing the results of our first attempts to capture the machine in 3d.
Move the mouse cursor around the window to shift positions and toggle colours.
Click and drag to rotate.
Click here for a full window version.
The Time of Flight installation has been developed using OpenFrameworks, OpenCV and notably uses our adapted version of the ofxKinectBlobFinder plugin by David Sanz Kirbis.
Foto: Damjan Švarc © KID KIBLA.